Astazi, turistii pot vizita Fabrica Mercedes-Benz, un muzeu dedicat celebrei marci de automobile, cladirea fiind un exemplu graitor al istoriei, precum si al parcursului pe care Mercedes-Benz l-a avut de-a lungul timpului. Numai ca istoria acestei marci nu a fost una lipsita de evenimente nefericite, de altminteri, asa cum s-a intamplat aproape cu orice companie producatoare de masini. In anul 1886, Gottlieb Daimler avea sa conceapa primul automobil, ceea ce parea a fi un fel de trasura cu patru roti, actionata de un motor cu combustie interna. Acest motor transmitea energia rotilor. In anii care au urmat, Daimler a reusit sa imbunatateasca prototipul, ca mai apoi, sa isi uneasca fortele in afaceri cu un alt pionier al industriei automobilelor, si anume Carl Benz. Insa acesta a fost doar unul dintre lucrurile care au contribuit la dezvoltarea fabricii Mercedes-Benz, pe care astazi o stim cu totii, ori a uneia dintre cele mai cunoscute marci de masini din intreaga lume.

Mai tarziu, Emil Jellineck, un bancher foarte bogat si unul dintre primii entuziasti ai curselor de masini, a cumparat ulterior actiuni care i-au asigurat controlul asupra firmei si a finantat producerea, in anul 1900, a unei masini performante. Masina a primit numele fiicei bancherului, asa cum acesta si-a dorit, respectiv Mercedes. In anii 1920, inevitabil, compania a luat numele de Mercedes-Benz, mai ales ca acel prim model deja consacrase, intr-o oarecare masura, fabrica ce mai tarziu avea sa se numeasca Mercedes-Benz.

In sfarsit, fabrica initiala, de la Bad Cannstatt, s-a dovedit a fi mult prea mica pentru productia ce se afla in continua crestere. Astfel, dupa un incendiu, a fost aleasa o noua uzina in localitatea apropiata Unterturkheim, bineinteles, mult mai mare. In fapt, incendiul a fost doar un motiv ce a tinut strict de administratie, daca vreti, pentru alegerea unui loc si mai mare, pentru ca fabrica Mercedez-Benz sa functioneze. In cele din urma, productia a inceput aici, in anul 1904, si a urmat fara pauza pana astazi. In pofida faptului ca fabrica Mercedez-Benz a fost distrusa aproape in totalitate in bombardamentele aliate din al Doilea Razboi Mondial, aceasta a fost curand refacuta si reechipata. Dupa aceste evenimente nefericite in istoria marcii germana, Mercedes-Benz deja fabrica modele noi in anul 1948. Unterturkheim a fost treptat modernizata, si astazi linile sale automatizate produc, zilnic, 4600 de motoare, montate cu maxima precizie ori, daca vreti, cu precizie nemteasca. Acestea, dar si alte componente esentiale automobilelor, precum sistemele de transmisie si osiile, sunt expediate fabricilor din Germania, precum si din restul lumii.

Alaturi de fabrica de la Unterturkheim, se afla Muzeul Mercedes-Benz, vestit pentru arhitectura sa, care prezinta istoria faimoasei masini de la inventarea ei pana la stadiul tehnologic de astazi, care se afla printre cele mai performante din lume. Expozitia prezinta, intr-un mod cu totul si cu totul inedit, reusitele companiei si include limuzina 770 Grand Mercedes, a kaizerului Wilhelm al II-lea, masina de curse Silver Arrow din anii 1930, modelul 300SL Gullwing Coupe si prototipuri mai moderne, precum cele din clasa A si din famila Smart. Prin urmare, nu este nevoie sa fiti pasionati de masini sa vizitati Fabrica Mercedes-Benz, respectiv muzeul celebrei marci, ci este nevoie sa fiti interesati de istorie si de cat de rapid a evoluat tehnologia, indiferent de forma pe care a imbracat-o.

vola.ro%20

LĂSAȚI UN MESAJ