Notiunea de advocacy reprezinta un termen diferit fata de activitatea de lobby. In vreme ce al doilea cuvant defineste o activitate de promovare sau de respingere prin opozitie a unor legi, primul cuvant se refera la simpla promovare a unor idei, valori sau subiecte si sprijina discutiile despre problemele societatii in care traim. Prin advocacy se intelege cautarea propriu-zisa a solutiilor pentru rezolvarea unor lucruri de interes regional, local sau mondial.

Practic, lobby-ul este un tip de advocacy care presupune influentarea organelor legislative in vederea adoptarii sau respingerii legilor. Advocacy-ul este un termen mai amplu, chiar daca in aparenta pare mai putin important si mai putin complex decat primul.

Iata care sunt principalele activitatii pe care cei care fac advocacy le realizeaza:

– prezenta in emisiuni TV, de genul talk show-urilor sau a jurnalelor

– crearea de articole in presa scrisa, prin care se atrage atentia asupra subiectelor de interes pentru acesti practicieni

– organizarea de inalniri intre cei care au aceleasi scopuri

– dialogul cu legiuitorii care pot hotari lucrurile pe care cei care fac advocacy le doresc

– promovarea ideilor prin intermediul activitatilor de PR sau de jurnalism (in bloguri, newslettere, pe diverse site-uri etc…)

Pentru a capta atentia asupra acestor aspecte, cei care fac advocacy trebuie sa fie foarte clari, concisi, sa aiba de povestit o realitate interesanta, atat pe plan personal, dar si pe plan profesional si sa aiba o multime de surse pe care sa se poata baza. In plus, este nevoie de o expertiza corecta si de o multime de date statistice. Nu in ultimul rand, este nevoie si de un sprijin suficient de important din partea celor care pot hotari si din partea legiuitorilor, dar si de persistenta, hotarare si de o capacitatea foarte dezvoltata de triere a informatiilor.

Putem vorbi si despre niste principii esentiale pe care acceptiunea termenului de advocacy le presupune. Mai intai, trebuie sa intelegem foarte bine ca aceasta activitate nu are un caracter politic. Apoi, perceptiile asupra problemelor dezbatute se pot confunda deseori cu realitatea. Este important sa credem in ideile noastre si sa facem tot ceea ce este posibil pentru a ne atinge scopul. Dupa aceea, aveti grija ca mesajele dumneavoastra sa fie cat se poate de puternice, pentru ca ele reprezinta instrumentul principal pentru atingerea obiectivelor. Nu uitati ca aceia care poseda informatia sunt cei mai puternici oameni. Practica advocacy-ului reprezinta o stiinta, dar si o arta si presupune foarte mult skill, imaginatie si abilitati de comunicare desavarsite. Totusi, tineti minte ca, in unele cazuri, chiar si cele mai bune strategii si cele mai bune planuri pot da gres, asa ca nu trebuie sa fiti dezamagiti daca nu reusiti din prima incercare. Cheia este perseverenta.

Citește și:  „Capriciile” lui Goya: gravurile ce ne arată lumea ca o mascaradă infernală

In mare, notiunea de advocacy se refera la promovarea acelor lucruri care ne intereseaza personal. Astfel, nu trebuie sa confundam acest termen cu o simpla activitate de lobby pe langa o institutie publica. Totusi, la fel ca in cazul acesteia, avem nevoie de abilitati de comunicare foarte dezvoltate daca dorim sa avem succes in ceea ce intreprindem. In plus, pentru ca toate campaniile noastre de advocacy sa-si atinga obiectivele, trebuie sa ne implicam total si sa ne asiguram ca toata lumea intelege pe deplin care sunt solutiile si ideile noastre.

Advocacy la radio, Foto: jessicamroseblog.wordpress.com
Advocacy la radio, Foto: jessicamroseblog.wordpress.com

Mai mult decat atat, nu uitati ca o astfel de activitate presupune fie apararea unor legi sau promovarea acestora. Orice alte lucruri despre care ati crezut ca inseamna advocacy nu corespund definitiei termenului. Factorii politici implicati sunt si ei extrem de importanti, intrucat fara ei nimic nu s-ar putea rezolva. Toate masurile pe care sunteti dispusi sa le adoptati trebuie sa fie in concordanta cu legislatia in vigoare. Daca sunteti la curent cu masurile legislative de ultima ora si stiti cum sa va distribuiti cheltuielile pentru cei mai importanti factori decizionali, atunci aveti toate sansele sa ajungeti acolo unde va doriti cu proiectul dumneavoastra.

Nu in ultimul rand, focalizarea atat asupra eficientei, cat si a eficacitatii este un alt aspect demn de luat in seama in cazul unei campanii de advocacy. Adoptarea unor pasi simpli, usor de urmat si cu un nivel de implementare clar si la obiect va va scuti de eventuale complicatii.

Trebuie sa retineti ca, la fel ca majoritatea lucrurilor si a activitatilor, si campaniile de advocacy sunt susceptibile la schimbari majore. Toate acele idei si aspecte ce puteau fi aplicate in urma cu o saptamana sau o luna pot deveni, peste noapte invechite si fara nicio utilitate. Tocmai din aceasta cauza, nu avem voie sa fim luati prin surprindere si sa fim mereu vigilenti, pentru ca niciodata nu putem sti cu ce ne vom confrunta in ziua de maine. Acest lucru se aplica nu numai in acest caz, ci in majoritatea problemelor de viata. In esenta, si lobby-ul si advocacy reprezinta o importanta problema de viata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.