Înfiinţaţ la data de 15 octombrie 1936, printr-un Decret Regal, amplasat pe o suprafaţă de 600 de metri pătrați, Aeroportul Internaţional de la Satu Mare este unul dintre cele mai vechi aeroporturi din România.
Un an mai târziu, este realizată şi construcţia hangarului şi aerogării şi are loc prima aterizare pe acest aeroport a unui avion de tipul Junkers 34, care a efectuat un zbor pe ruta Cluj-Napoca – Satu-Mare – Oradea – Cluj-Napoca. Până 1940, aici, au loc zboruri zilnice de pasageri, de marfă sau de poştă.
Din 1940 şi până în 1946, aeroportul este închis, în 1946 fiind redeschis, însă doar pentru trei ani. După această perioadă, aeroportul este iar închis pentru nouă ani, iar redeschiderea lui are loc odată cu înfinţarea companiei TAROM.
În 1996, este declarat aeroport deschis traficului internațional. În iunie 1998, se inaugurează prima cursă regulată externă: București – Satu-Mare – New York, cu avioanele Airbus A310; din aprilie 1999, cursa București – Satu-Mare – Chicago, cu escală la Amsterdam, iar din luna iunie, cu escală la Montreal.
În plus, în perioada mai – noiembrie 2000, compania GRIVCO Air operează de două ori pe săptămână zboruri pe ruta Sibiu – Satu-Mare – Brescia (Italia) cu aeronavele YAK 40.
În prezent, aeroportul operează curse regultate de la Satu Mare la Bucureşti şi invers, dar şi Satu Mare – Constanţa.
Aeroportul Internațional Satu Mare nu numai că a facilitat dezvoltarea economică și turistică a regiunii, dar a fost și martorul unor importante momente istorice. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, aeroportul a jucat un rol strategic, iar în perioada comunistă a fost un punct crucial pentru transportul intern și internațional.
Recent, aeroportul a fost modernizat pentru a oferi servicii și facilități la standarde internaționale, găzduind zboruri care conectează Satu Mare cu majoritatea capitalelor europene.