Ciocolata  a ajuns sa fie cunoscuta in Europa in 1528, adusa de conchistadorii spanioli, de peste ocean, dupa ce acestia au cucerit populatia azteca, din America Centrala. A fost, la inceput, o bautura foarte apreciata de catre aristocratia si clerul spaniol. Abia in secolul al XVIII-lea, odata cu inventarea masinii de extras untul de cacao, ciocolata a putut fi produsa si vanduta la scara mai larga.

Ciocolata1

In prezent, nenumarate studii facute de catre specialisti au evidentiat, fara dubiu, beneficiile consumului de ciocolata asupra organismului uman, printre acestea aflandu-se urmatoarele :

  • Ciocolata neagra previne bolile cardiovasculare, accidentele vasculare cerebrale, favorizeaza dilatarea vaselor sangvine, fara a creste colesterolul, datorita flavonoidelor pe care le contine, care au si proprietati antioxidante si intarzie oprocesul de imbatranire.
  • Ciocolata neagra combate, de asemenea, stresul. Un studiu publicat in Journal of Proteome Research arata ca 40 de grame de ciocolata consumate zilnic, timp de doua saptamani, reduc semnificativ nivelul de stres.
  • Specialistii sustin ca « savurarea » ciocolatei, constientizand gustul si aroma acesteia, stimuleaza cresterea secretiei de endorfine din creier si, prin urmare, contribuie la o mai buna stare de spirit, fiind un antidepresiv.
  • Consumul de ciocolata reduce presiunea sangvina din cavitatea abdominala (mai ales dupa mesele copioase), prevenind spargerea vaselor de sange din aceasta zona.
  • Ciocolata accelereaza metabolismul si, implicit, arderea caloriilor, in conditiile unui consum moderat si, preferabil, asociat cu activitati sportive.
  • Consumul de ciocolata neagra ajuta la oxigenarea pielii, o protejeaza de razele ultraviolete si previne aparitia ridurilor.
Citește și:  Explozia primordiala – eternul mister al nasterii Universului

Ciocolata11

  • Ciocolata, datorita cantitatilor de magneziu si potasiu pe care le contine, combate oboseala si slabirea muschilor.
  • Fibrele din ciocolata ajuta la detoxifierea organismului.

Evident, pentru a beneficia de aceste efecte, ciocolata trebuie consumata in cantitati moderate (in jur de 40 de grame pe zi/ doua batoane mai mici/ doua – patru cuburi). Trebuie evitat, in schimb, consumul de ciocolata, de catre persoanele care sufera de insomnie, tahicardie, irascibilitate, precum si de catre copiii care intampina probleme legate de concentrare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.