Cetatea Alba Carolina din Alba Iulia este una dintre cele mai mari și mai bine conservate fortificații din România și Europa de Est. Cu o istorie ce traversează secolele, aceasta nu este doar o atracție turistică, ci un simbol al rezistenței și diversității culturale a Transilvaniei.
Construită în secolul al XVIII-lea, pe fundațiile unei fortificații romane mai vechi, Cetatea Alba Carolina a fost proiectată după planurile arhitectului italian Giovanni Morando Visconti. A servit ca linie de apărare împotriva invaziilor și ca un centru administrativ și militar crucial pentru regiune.
Cetatea este cunoscută pentru impresionantele sale porți baroce, cum ar fi Poarta a III-a, decorată cu basoreliefuri care ilustrează scene din mitologia romană și creștină, un omagiu adus istoriei locale și importanței sale strategice de-a lungul timpului.
Pe lângă valoarea sa militară și politică, Cetatea Alba Carolina este un centru vibrant de cultură. Aici se desfășoară festivaluri anuale, reconstituiri istorice și alte evenimente culturale care aduc la viață bogata istorie a cetății și a regiunii.
Una dintre cele mai captivante părți ale cetății este Catedrala Încoronării, locul unde a fost încoronat Regele Ferdinand și Regina Maria, marcând unirea Transilvaniei cu România în 1918. Acest eveniment a fost un punct culminant în istoria României moderne și este comemorat în fiecare an în cetate.
Cetatea Alba Carolina găzduiește și numeroase artefacte și exponate în muzeul său, oferind vizitatorilor o perspectivă detaliată asupra vieții militare și civile din perioadele medievale până în epoca modernă. Fiecare exponat spune o poveste, de la arme și armuri, la scrieri și documente istorice.
Cetatea este de asemenea un loc popular pentru pasionații de fotografie, oferind cadre spectaculoase, de la bastioanele înalte, la coridoarele secrete și curțile interioare. Aceasta este nu doar un monument istoric, ci și un spațiu de inspirație artistică.
FELICITARI ! ALBA IULIA – CAPITALA MARII UNIRI ! ALBA IULIA – CAPITALA TINERETULUI ! ALBA IULIA – CAPITALA DE SUFLET A ROMÂNILOR ! DE ACEEA AS DORI: ALBA IULIA – CAPITALA ROMÂNIEI ! – ASA CUM DACIA AVEA CAPITALA LA SARMIZEGETUSA – IN APROPIERE LA NUMAI…107 KM , ASA SI ALBA IULIA VA PUTEA FI…CAPITALA DE DREPT A ROMANIEI ! ALBA IULIA ARE TOATE CALITATILE DE CAPITALA A ROMANIEI (SMART-CITY, CENTRU AL SPIRITUALITATII ROMANESTI, CAPITALA MARII UNIRI, ETC.) ASA CUM: ELVETIA ARE CAPITALA LA BERNA, DAR LA GENEVA ESTE SEDIUL ONU, CERN, ETC, ASA CUM SUA ARE CAPITALA LA WASHINGTON, IAR LA NEW YORK SUNT: BURSA, ONU, ETC NEW YORK FIIND UN ORAS FOARTE DEZVOLTAT, CENTRU BURSIER, ETC. ASA AR PUTEA FI: BUCURESTIUL – CENTRU ECONOMIC, BURSIER, ETC. ALBA IULIA – CAPITALA ROMANIEI LA FEL IN TARILE DE JOS (OLANDA) CAPITALA ESTE LA AMSTERDAM, IAR HAGA (DEN HAAG) ESTE CENTRU ADMINISTRATIV ARE CURTEA PENALA INTERNATIONALA (LA HAGA) „Haga (în neerlandeză: Den Haag, oficial și: ‘s-Gravenhage), este sediul guvernului Țărilor de Jos. Este situată în partea de vest a provinciei Olanda de Sud (Zuid-Holland), a cărei reședință este. Haga este sediul de facto al guvernului neerlandez, dar nu este capitala Țărilor de Jos, rol desemnat prin constituție comunei Amsterdam. Haga este sediul camerelor superioare (Eerste Kamer) și inferioare (Tweede Kamer) ale parlamentului neerlandez (Staten-Generaal). Regele Willem-Alexander are reședința și biroul de lucru la Haga, iar toate ambasadele statelor străine sunt situate aici. De asemenea, la Haga sunt situate Curtea supremă (Hoge Raad der Nederlanden) și Consiliul de Stat (Raad van State).” SURSA: WIKIPEDIA DECI: BUCURESTIUL POATE FI PRECUM FRANKFURT, HAGA, GENEVA, NEW YORK, IAR ALBA IULIA – CAPITALA ROMANIEI. SE POATE GASI TEREN IN JUD ALBA PENTRU AEROPORT INTERNATIONAL (ASA CUM AU CONSTRUIT AEROPORT LA…BRASOV (IN GHIMBAV) ASA SE POATE GASI TEREN LA 10-20-30 KM DE ALBA IULIA PENTRU AEROPORT, SAU…SE POT UTILIZA AEROPORTURILE DIN SIBIU SI CLUJ NAPOCA), MAI DEGRABA AEROPORTUL DIN SIBIU CARE ESTE MULT MAI APROAPE DE ALBA IULIA LA DOAR…1 h (78,4 km) pe A1/E68, AEROPORTUL DIN SIBIU FIIND IN AFARA ORASULUI – DISTANTA INTRE AEROPORTUL SIBIU SI ALBA IULIA / TIMPUL INTRE CELE 2 LOCALITATI – DOAR 50 min (72,7 km) pe A1/E68. CRED CA SOLUTIA OPTIMA AR FI UTILIZAREA AEROPORTULUI INTERNATIONAL SIBIU CARE AR PUTEA FI MARIT SI CONSTRUITE TERMINALE IN VECINATATEA LUI – AEROPORTUL INTERNATIONAL SIBIU – ALBA / AEROPORTUL INTERNATIONAL „TRANSILVANIA” / AEROPORTUL INTERNATIONAL „UNIREA” – CU REFERIRE LA MAREA UNIRE DIN 1918 CU: TERMINALUL SIBIU SI TERMINALUL ALBA IULIA (2 TERMINALE MARI). TRENURI RAPIDE DE LEGATURA INTRE ALBA IULIA SI AEROPORTUL SIBIU – ALBA /”UNIREA” (CU VITEZE DE 250 – 300 KM/H). LA FEL SI INTRE ALBA IULIA SI CLUJ NAPOCA TRENURI DE MARE VITEZA (BINEVENITE IN TOATA ROMANIA) ATAT INTERN CAT SI INTERNATIONAL. EXTINDEREA ORASULUI ALBA IULIA PRIN CONSTRUIREA DE NOI CARTIERE REZIDENTIALE. AR PUTEA FI UN PLAN MARET DE TRANSFORMARE A ACESTUI MINUNAT ORAS DINTR-UN ORAS RESEDINTA DE JUDET INTR-UN ORAS CARE AR PUTEA FI SI CAPITALKA ROMANIEI. AR TREBUI: INGINERI, ARHITECTI, URBANISTI, IT-ISTI, ETC. PENTRU A PUNE PE PICIOARE SI A DEZVOLTA ACEST MEGA-PROIECT. AR TREBUI FACUT REFERENDUM NATIONAL PENTRU A VEDEA CATI DORESC ACEST LUCRU, PRIN PREZENTAREA TUTUROR BENEFICIILOR UNUI ASTFEL DE MEGA-PROIECT (URBANISTIC, CULTURAL, SPIRITUAL, TURISTIC). CHIAR IMI DORESC FOARTE MULT SA MA MUT IN ALBA IULIA (EU LOCUIND IN BUCURESTI), CHIAR DACA LOCUIESC INTR-UN MINUNAT CARTIER, DAR POLUAREA BUCURESTIULUI, CALDURILE INFERNALE DE VARA, GERURILE NAPRAZNICE DE IARNA, VANNTURILE FOARTE PUTERNICE, TOATE ISI PUN AMPRENTA PESTE TOT IN BUCURESTI INDIFERENT DE CARTIER. BUCURESTIUL ESTE FOARTE POLUAT. ALBA IULIA VA FI UN NOU TIP DE CAPITALA CU VEHICULE COMPLET NEPOLUANTE, VA PUTEA AVEA SI LINII DE TRAMVAI SI…DE METROU (LA MARE ADANCIME (30-40-50M) – PENTRU CA VIBRATIILE SA NU AFECTEZE SUPRAFATA) DACA ESTE CAZUL. ACEST LUCRU VA ADUCE ENORM DE MULTI TURISTI, INVESTITORI IN ZONA. SE VOR CONSTRUI FOARTE MULTE HOTELURI, MOTELURI, PENSIUNI. ORASELE DIN JUR VOR DEVENI SI ELE PUNCTE FORTE DE ATRACTIE TURISTICA, CONECTATE DE ALBA IULIA PRIN NUMEROASE LINII DE TRANSPORT METROPOLITAN. LEGATURILE CU SIBIUL SI CLUJ NAPOCA VOR FI INTARITE, MULTIPLE CONEXIUNI DATORITA CELOR 2 AEROPORTURI. AEROPORTUL DIN SIBIU SE VA PUTEA EXTINDE CUM AM MENTIONAT MAI SUS. SE POT CONSTRUI CENTRE DE BUSINESS, MALL-URI, ETC. MULTE ZONE METROPOLITANE / COMUNE, SATE POT DEVENI PARTI INTEGRANTE / CARTIERE ALE ALBEI IULIA, ETC. TOTUL SA SE POATA DEZVOLTA ARMONIOS, RESPECTAND SPECIFICUL ZONEI, ARHITECTURA, STILUL, ADAPTAND SI INTEGRAND NOILE IMOBILE IN ARHITECTURA SPECIFICA ZONEI, FACAND TOT POSIBILUL SA NU EXISTE POLUARE, SAU SA SE DIMINUEZE CAT DE MULT POSIBIL. INDUSTRIILE VOR RAMANE IN ZONELE UNDE SUNT SI ACUM, IMBUNATATIND LA MAXIM TRANSPORTUL, CAILE DE TRANSPORT, DEPOZITELE LOGISTICE DE LA MARGINI (ASTA SI IN ORICE ORAS, ZONA DIN TARA) TREBUIE MUTATE IN SUBTERAN. DE CE SA OCUPAM HECTARE DE TEREN CU DEPOZITE LOGISTICE, CAND ACESTEA POT FI MUTATE IN SUBTERAN ? CONSTRUCTIA DE AUTOSTRAZI , ETC.
Alba Iulia – Noua Capitala a Romaniei – Un viitor puternic centru universitar Felicitari ! Alba Iulia Capitala Unirii Alba Iulia Centrul Spiritual al Romaniei Alba Iulia Capitala Tineretului in 2026 propunere…in viitor…Alba Iulia – Capitala Romaniei – Mutarea Capitalei Romaniei de la Bucuresti la Alba Iulia. Pe plan universitar – se pot construi noi universitati / extinde universitatile existente Universitatea 1 Decembrie 1918 Alba Iulia – se va putea extinde (mari capacitatea) gama de facultati, noi sedii, etc. Facultatile din cadrul Universitatii 1 Decembrie 1918 Alba Iulia isi pot mari capacitatile, noi sedii: Facultatea de informatica si inginerie poate deveni -Facultatea de informatica -Facultatea de inginerie electrica -Facultatea de electronica -Facultatea de inginerie mecanica si mecatronica -Facultatea de transporturi (ferate, rutiere, maritime, aeriene) Toate facultatile vor avea si sectii de studii in diverse limbi straine. apoi Facultatea de fizica (o noua facultate) IN cadrul Facultatii de Stiinte Economice: Administrarea afacerilor Facultatea de Management si Marketing Contabilitate și Informatică de Gestiune Economie Teoretică și Aplicată Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori Economie Agroalimentară și a Mediului Business și Turism Relații Economice Internaționale Apoi: Facultatea de Drept Alte facultati importante: Facultatea de Fizica cu specializari in toate domeniile fizicii Facultatea de Istorie, Litere și Științe ale Educației va putea fi impartita in mai multe facultati ca: Facultatea de Filologie si Litere Facultatea de Istorie Facultatea de Limbi si Literaturi Straine (studii ale tuturor limbilor si culturilor straine: Engleza, Franceza, Germana, Spaniola, Italiana, Greaca, Araba, Persana, Japoneza, etc. precum in Bucuresti) Facultatea de Stiintele Educatiei Facultatea de Filosofie Facultatea de Medicina / Universitatea de Medicina si Farmacie cu mai multe facultati: Facultatea de Farmacie Facultatea de Medicina Facultatea de Stomatologie Facultatea de Moase si Asistenta Medicala Acestea, bineinteles sunt doar propuneri, existand si multe alte optiuni si reorganizari, dupa cum pot fi construite si alte universitati: -Universitatea Politehnica Alba Iulia cu toate facultatile din domeniul tehnic, alaturi de Universitatea 1 Decembrie 1918 Alba Iulia Academia Militara Academia de Politie Universitatea de Medicina (vedeti facultatile enumerate mai sus) Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara Ceea ce am scris mai sus poate fi oricand regandit, in functie de capacitatea pe care o va avea Orasul Alba Iulia dupa ce va deveni Capitala Romaniei (daca acest lucru se va concretiza). Fireste ca la o capacitate crescuta a orasului vor trebui marite si capacitatile de invatamant (de aceea am expus modelul de mai sus cu acele facultati)