Termenul „mass-media”, un împrumut din limba engleză, care înseamnă mijloace de comunicare în masă, a fost creat în anii 1920, când, pe lângă presa scrisă, au început să se dezvolte diverse tehnologii, în primul rând radioul și televiziunea, prin intermediul cărora informația a început să fie tot mai mult răspândită, pe scară largă.

Despre termenul MASS-MEDIA

Termenul „mass-media” este considerat corect în limba română și se referă la ansamblul mijloacelor moderne de informare, cum ar fi televiziunea, radioul, ziarele și internetul. Acest termen este feminin singular, deci utilizarea sa corectă este „mass-media este” sau „mass-media actuală”. Este important să evităm folosirea pleonastică „mijloace mass-media”, care ar însemna „mijloace de mijloace de comunicare în masă”, fiind o exprimare redundantă și incorectă.

Ulterior (până astăzi), radioului și televiziunii (aceasta din urmă bucurându-se de cea mai mare popularitate, cum relevă un studiu din 2006) li s-a adăugat o mulțime de alte mijloace de comunicare – cinematograful, CD-urile, DVD-urile, afișajul textelor publicitare, telefonia mobilă, internetul etc.

Citește și:  Cum este corect – ultimile ştiri, ultimile noutăţi etc. sau ultimele ştiri, ultimele noutăţi etc.?

Prin urmare, la nivelul limbajului, structura „mijloace mass-media“ este un pleonasm, care ar echivala cu mijloace de mijloace de comunicare în masă, ceea ce ar fi absurd. Uimitor este faptul că această greșeală apare nu numai în limbajul celor mai puțin familiarizați cu termenii neologici, ci și în cel al unor ziariști, care par a ignora chiar denumirea domeniului în care își exercită profesia.

Se spune corect, de exemplu: Mass-media românească a desfășurat o amplă campanie de susținere a echipei olimpice de gimnastică sau În societatea modernă, mijloacele de comunicare în masă ocupă un loc privilegiat etc.

Exemple și utilizări corecte

Pentru a înțelege mai bine, iată câteva exemple corecte de utilizare a termenului mass-media: „Mass-media românească a desfășurat o amplă campanie”, „Influența mass-mediei asupra opiniei publice este semnificativă”. Prin utilizarea corectă a acestui termen, ne asigurăm că comunicarea noastră este precisă și lipsită de ambiguități.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.