James Rose, unul dintre reprezentantii de seama ai miscarii moderne in arhitectura peisagistica din Statele Unite ale Americii, a fost un designer cu o imaginatie bogata, aparte, un rebel in domeniul sau. A avut cateva incercari esuate de a urma cursurile unor scoli prestigioase in arhitectura peisagistica, James Rose refuzand sa creeze peisaje in stilul Beaux-Arts.
De fapt, Rose avea aversiuni fata de frumosul cultivat la multe dintre scolile de prestigiu din prima jumatate a secolului al XIX-lea, motiv pentru care, peste cativa ani, in timpul unei vizite pe care o facuse in Japonia, in anii 1940, a conceput un plan pentru locuinta sa. Influenta japoneza este mai mult decat evidenta, fiind, ba chiar, definitorie pentru capodopera lui Rose. Domeniul, descris de Rose drept „un mic sat”, include trei cladiri diferite, si anume casa principala pentru mama sa, o casa de oaspeti destinata surorii sale si, bineinteles, un studio pentru el insusi. Gradinile din jurul celor trei cladiri, amenajate cu pasiune de catre James Rose, intregesc imaginea de satuc pe care designer-ul american si-a dorit-o.
Terasele, paturile de flori si copacii creeaza o priveliste ce taie respiratia, principala casa parand o locuinta amplasata in inima salbatica a padurii. In prezent, micul domeniu, ce intinde pe o suprafata totala de 200 de metri patrati, se numeste James Rose Center si se afla in New Jersey, in Ridgewood mai cu seama. Cei care sunt pasionati de arhitectura peisagistica vor intelege importanta deosebita a acestui loc de indata ce ajung aici: prima senzatie e ca nu exista nici interior, nici exterior, totul este un mix fascinant. La fel de interesanta a fost si ideea lui James Rose.