Exista tehnici pentru a face din orice lucru marunt unul mare. Cu cat exersam mai mult cu atat vom fi mai buni si mai apreciati.
Omului ii place sa fie admirat, apreciat, recompensat. Dar pentru a avea parte de admiratie, respect, trebuie sa vrea sa fie mai bun, sa castige.
Fiecare profesie, oricat de putina experienta ar necesita are in schimb nevoie de oameni care cred in ceea ce fac. In plus, ca angajati trebuie sa ne cunoastem foarte bine produsul final pe care vrem sa il obtinem. Nu vrem doar un salariu corect, ci vrem sa ne si demonstram noua insine ca putem mai mult.
Ne alcatuim un set de tehnici in functie de personalitatea noastra, de experientele anterioare dar si in functie de perceptii, senzatii.
Asadar exista si tehnici de scriere articole puternice care au impact asupra publicului. Intr-adevar la inceput este mai greu, dar cu timpul va puteti forma propriul grup de cititori. Este cam la fel ca in vanzarile directe. Lucrurile merg mai greu pana cand ne formam propriul portofoliu de clienti.
Aceste tehnici de scriere articole puternice ni le realizam in timp. Mai intai trebuie sa ne mulam dupa cerinte.
Asadar lucrurle nu sunt foarte complicate cand exista dorinta de a face ceva. Daca se mai adauga pasiune si talent lucrurile sunt chiar floare la ureche.
Sa presupunem ca avem de scris un articol, un eseu despre o masina. Daca nu avem nicio treaba cu masinile putem sa ne alegem una pe care am vazut-o cel mai des pe strazi. In final ne-am decis la un Volkswagen Passat.
O varianta, un set de tehnici de a scrie articole puternice ne va ajuta foarte mult mai ales daca nu cunoastem foarte multe despre domeniul respectiv. Atunci ce ramane de facut?
- In primul rand ne punem in locul cititorului, in plus nici noi nu stim foarte multe detalii despre aceasta masina.
- Ne intrebam ce problema ar dori sa rezlve cel care citeste articolul nostru. Chiar si pe noi ne-ar putea ajuta informatiile respective.
- Stim ca trebuie sa captam atentia, sa atragem cititori, asa ca ne alegem un titlu care sa prinda.
- Paragraful reprezinta o introducere despre Volkswagen
- Nu trebuie sa pornim niciodata de la ideea ca textul va fi citit de 10-20 de persoane si putem omite anumite detalii. Nu! Stiind ca ceea ce scriem este citit de mai multe persoane, singura diferenta este ca noi atunci trebuie sa scriem pentru noi.
- Daca stim citate puternice, memorabile, ceea ce scriem noi va avea un plus de veridicitate. Ele ne vor sublinia si mai bine ideile noastre.
- Avem nevoie de coerenta in idei. Argumente pro si contra.
- Cine il va citi? Sigur nu cineva care ar avea nevoie de figuri de stil. Textul trebuie sa aibe paragrafe scurte si la obiect. Motoarele n-au suferit traume in copilarie, n-au sentimente si nici nu se pot indragosti.
Multora li s-ar parea de-a dreptul aberant sa isi conceapa o lista de tehnici de scriere pentru articole. Asta pentru ca in anii de scoala pe la ora de romana nu ni s-a spus exact cum se scrie corect un eseu. Absolut orice are o schema, o structura. Fara un schelet, oricat de aberant ar parea, nu se va putea dezvolta. E la fel ca planificarea in afaceri.
Mergand mai departe, pe langa aceste tehnici de scriere articole puternice se poate adauga si formula aplicata in management: CUNOSTINTE + ACTIUNE = CUNOASTERE.
Aici s-ar putea traduce prin sugestii practice. Cu siguranta stim pe cineva care a condus o astfel de masina asa ca putem da sfaturi, veni cu solutii practice.
O persoana creativa va sti cum sa il opreasca pe cititor cu ochii atintiti asupra textului. Pe langa acele tehnici de scriere articole puternice mai sunt si TIPS and TRICKS-uri care pot fi folosite pentru a capta atentia publicului.
Aici este vorba despre expresii ce pot fi integrate in text pentru a-i da o anumita nuanta, indiferent de natura subiectului:
– “ de aici incolo…”
– “ asta inseamna ca…”
– “ se poate presupune ca…”
– “ daca… atunci…”
– “ ajunsi in acest punct…”
– “ in plus… “, “ in primul rand…”, “in al doilea rand…”, “ si nu in ultimul rand…”, “ in conlcuzie…”
Se intampla ca foarte multi sa ajunga in momentul in care trebuie sa isi redacteze lucrarea de licenta, disertatie si nu stiu nici macar ce este o nota de subsol. Evident ca nu putem sa scriem o lucrare de specialitate folosind unele expresii de mai sus.
Pe langa asta avem nevoie de o filosofie proprie bazata, accentuate, nu pe ceea avem noi mai slab dezvoltat, ci din contra, pe puncte forte. Nimeni nu are nimic de pierdut daca se automotiveaza.
Tehnicile nu se aplica numai in aceasta situatie. Ne lovim de metodele de a rezolva o problema in fiecare zi.
Nu toti ne-am nascut ca sa fim lideri. Automotivarea pe termen lung va aduca multe beneficii, ne va ajuta sa tinem langa noi oameni talentati, eficienti. Orice activitate este stimulativa, dar mai intai avem nevoie de forta.