Home Invenții & Descoperiri Ce inseamna voiceover ?

Ce inseamna voiceover ?

0
Voiceover

Ce inseamna voiceover? – Este tehnica folosita in audiovizual prin care o voce sau mai multe interpreteaza un text in vederea promovarii unui produs indiferent de ce tip este acesta si de a-l face interesant pentru ascultator. Indiferent de proiect, voiceover-ul este un act de creatie prin care se vand imagini, sunete, stari, senzatii… in general produse ce tin de diverse domenii si au aplicatii in cinema, radio, TV, publicitate, etc.

Voiceover1
Voiceover pentru studio sursa: spotlight.com/news-and-advice/tips-and-advice/how-do-i-set-up-a-voice-over-studio-at-home/

Inregistrarile sonore sunt realizate de interpreti profesionisti care au o cariera in cinema sau teatru, crainici de radio, etc. In functie de proiect se alege vocea potrivita si interpretarea adecvata ce tine de calitatile vocale si talentul naratorului. Voiceoverii pot fi masculini sau feminini, intotdeauna cu mare experienta in domeniu. In mod normal voiceoverii au legatura directa cu audiovizualul, interpretarile sunt realizate de comedianti, crainici, cantareti, jurnalisti, actori de cinema, actori de teatru, artisti in general. Fiecare in parte trebuie sa aiba acel dar natural, talentul de a interpreta un text sau de a capta atentia ascultatorului. Deseori astfel de interpreti sunt alesi din lumea divertismentului. Desigur ca pot fi alese voci ale unor oameni cu adevarat profesionisti pentru realizarea acestor proiecte chiar daca au o profesie non-artistica, totul tine de talentul, disponibilitatea si modul in care se potrivesc cu respectivul proiect.

Daca doriti sa va transpuneti textele in voci, apelati cu incredere la site-ul Voiceovers.ro

Exista stiluri diferite de voiceover-uri:

  1. Unul dintre acestea este stilul institutional in care vorbitorul adopta un ton natural si nu unul personalizat specific registrelor de ,,a juca un rol” care este recomandat pentru naratiuni documentare, audio book-uri, e-learning-uri si alte proiecte.

  2. Frecvent se foloseste stilul teatral sau de cinema folosit de actorul care are talentul si darul natural de a incanta ascultatorul. Acest stil este folosit pentru dublarea filmelor, desenelor animate, a jocurilor video si nu numai.

  3. Cel de-al treilea stil si poate si cel mai folosit este asa numitul ,,stil cameleon” deoarece interpretul poate face prin voce totul si este talentat in toate domeniile. Poate transmite mai mult decat altii, poate imita, isi poate schimba vocea si are posibilitatea sa lucreze in diverse proiecte si transmite mesajul cerut de ascultator.

Voiceover pentru gaming sursa: izotope.com/en/learn/products/ozone/5-tips-to-capture-a-great-voiceover-for-vlogging.html

Voiceoverii sunt cu adevarat profesionisti si asta deoarece indeplinesc intotdeauna foarte multe calitati. Au capacitatea de a intelege si interpreta un text in cateva secunde si chiar fara a face o repetitie inainte de aceasta. Transmit prin ton si interpretare faptul ca sunt deschisi, disponibili, generosi si prietenosi. Pot oferi oricand o solutie buna oricarui proiect, sunt receptivi si au in vedere faptul ca vocea si modul de interpretare trebuie sa aiba ca scop crearea unor imagini mentale pentru ascultator, astfel incat acesta sa perceapa informatia pe care doreste sa o transmita respectivul mesaj. Voiceoverii sunt familiarizati cu tehnicile noi folosite in domeniu si au experienta in ceea ce fac, sunt stapani pe voce, au dictie buna, respiratie si articulatie perfecta, nu vad modul de interpretare ca pe un stres ci mai degraba ca pe un act de creatie. Fiecare voiceover in parte este unic, avand in vedere talentul si vocea care tin de fiecare persoana in parte.

Vocea nu trebuie sa fie iesita din comun ci trebuie sa fie ,,speciala” spre a fi pe placul clientului astfel incat acesta sa o aleaga. Important este ca vocea sa apartina unui profesionist, care sa stie sa o foloseasca pentru a transmite ceva, sa fie unica si sa aiba acel ceva care sa transmita ideea dorita de client si sa trezeasca atentia ascultatorului. In concluzie nu tot timpul vocea este cea care conteaza cel mai mult ci si felul in care vocea este folosita.

Exista foarte multe companii si firme care tin de diferite sectoare si care pot apela la voiceoveri avand in vedere promovarea proiectelor lor. Firmele de voiceover pun la dispozitie voci si productie audio pentru diferite proiecte, indiferent de domeniu si complexitate: pentru spoturi TV, spoturi radio, reclame, tailere, promo-uri, acapele, ID-uri radio, materiale corporate, naratii, mesaje ,,phone promts” sau ,,on hold” sau IVR-uri (Interactive Voice Response), jocuri video, editarea de audio book-uri, programe de instruire (e-learning) si multe altele.

In cadrul filmelor documentare sau a unor prezentari pe DVD-uri se folosesc naratii diverse de tip audio book, proiecte e-learning de pregatire in diverse domenii, inregistrari corporate folosite de companii si nu numai.

Voiceover animatie sursa: linkedin.com/learning/voice-over-for-video-and-animation

Ce inseamna voce de tip IVR – Interactive Voice Response?
Nu sunt altceva decat inregistrari care folosesc mesaje ,,phone promts” sau ,,on hold” sau care sunt destinate ATM-urilor sau website-urilor, prin care se interactioneaza cu cel care le asculta si ii furnizeaza anumite informatii in legatura cu proiectul pentru care s-a facut acea inregistrare. Mai exact IVR-ul este un mesaj pre-inregistrat prin care se ofera un serviciu apelantului. Acestea de multe ori usureaza sarcina unui operator al unui centru de apel standard si ofera foarte multe informatii prinvind diferite operatiuni ca de exemplu: costul unor servicii, inchiderea sau deschiderea lor, adrese ale acestora, oferte ale companiei respective etc.

Un voiceover este aproape intotdeauna necesar in spoturile publicitare. Alaturi de imaginile video mesajul acelui spot este mult mai bine transmis cu un voiceover care evidentiaza si capteaza atentia publicului aupra unui anumit subiect, indiferent daca este serios sau amuzant. Vocea este esentiala in publicitate, tonul vocii este foarte important – poate fi destul de versatil, copilaresc, jucaus, linistitor, etc – intotdeuna insa adecvat fiecarui serviciu in parte astfel incat sa transmita ceea ce vrea clientul. Intotdeauna vocea si nu doar imaginea ne face sa intelegem cu adevarat sensul spotului publicitar.

Indiferent pentru ce ati avea neovoie de o voce, apelati cu incredere la site-ul Voiceovers.ro, veti gasi zeci de profesionisti care au fost alesi de branduri mari precum Petrom, Microsoft sau Google. Preturile oferite sunt cele mai accesibile de pe piata. Folositi pagina de contact de pe voiceovers.ro si cereti o oferta de pret si va veti convinge.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Exit mobile version