Acum mai mult de 100 de ani în urmă, cea mai faimoasă navă a secolului XX se scufunda în Atlantic. Chiar dacă nu a fost cea mai importantă scufundare, povestea Titanicului era perfectă pentru iubitorii de ştiri senzaţionale, având o longevitate surprinzătoare. Majoritatea oamenilor au auzit despre Titanic şi ştiu că acesta a lovit un iceberg şi s-a scufundat după doar două ore şi jumătate. Dar nu multă lume cunoaşte alte detalii.

Titanic1

Lucruri fascinante despre Titanic:

Iniţial, pentru ziua de 14 aprilie 1912, era programat un exerciţiu de salvare (ziua în care Titanicul avea să se scufunde). Cu toate acestea, din motive necunoscute, căpitanul Smith dăduse ordin să se anuleze exerciţiul. Mulţi sunt de părere că dacă acel exerciţiu ar fi avut loc, s-ar fi evitat panica şi îmbulzeala din acea noapte fatidică şi poate mai multe vieţi ar fi fost salvate.

Titanicul părea să aibă totul la bord, inclusiv propriul ziar numit „Atlantic Daily Bulletin”. Ziarul era tipărit în fiecare zi la bordul navei şi includea ştiri, reclame, rezultatele curselor de cai, chiar şi meniul fiecărei zilei.

Chiar dacă părea că la bordul navei exista tot confortul din lume, pasagerii de la clasa a III-a beneficiau doar de două căzi (pentru mai mult de 700 de pasageri). Pentru cei de la clasa I băile trebuiau împărţite între călători şi doar cele două apartamente beneficiau de băi separate.

În ceea ce este acum o imagine iconică, vederea laterală a Titanicului arată în mod clar prezenţa a patru coşuri de fum. În timp ce trei dintre acestea erau folosite la eliberarea aburului ce se acumula la cazane, al patrulea era doar pentru aspect. Proiectanţii ambarcaţiunii au crezut că nava va arăta mult mai impresionant cu patru coşuri de fum decât cu doar trei.

Ceea ce nu multă lume ştie este că Titanicul era o navă regală de corespondenţă, ceea ce însemna că oficial aceasta era responsabilă cu livrarea scrisorilor pentru serviciul poştal britanic. La bordul ei se aflau cinci funcţionari poştali, doi britanici şi trei americani, responsabili pentru 3423 de saci cu corespondenţă (în total peste 7 milioane de scrisori).

Ceea ce multă lume crede şi este greşit, e faptul că Titanicul avea prea puţine bărci de salvare. Chiar dacă în realitate nu erau suficiente pentru numărul total de pasageri, ele erau în conformitate cu legislaţia în vigoare. Mai mult decât atât, chiar erau mai multe bărci decât se cerea în mod obligatoriu.

Pe lângă faptul că nu erau suficiente bărci de salvare pentru toată lumea, cele mai multe dintre bărcile lansate în ocean nu erau umplute la capacitate maximă. De exemplu, barca de salvare numită „Lifeboat 7” fusese lansată având la bord doar 24 de persoane în condiţiile în care capacitatea sa maximă era de 65 de persoane. Cu toate acestea, barca de salvare numărul 1 a fost cea care a transportat cele mai puţine persoane; doar şapte membri ai echipajului şi cinci pasageri, în ciuda faptului că putea suporta până la 40 de pasageri.

Citește și:  Sarbatoarea Saturnalia - cea mai populara sarbatoare romana inchinata zeului Saturn

În condiţiile în care şi aşa erau prea puţine bărci de salvare este surprinzător că pe lângă femei şi copii în bărci şi-au făcut loc şi doi căţei. Dintre cei nouă câini de la bordul Titanicului, cei doi care au fost salvaţi erau un pomerian şi un pechinez.

Titanic11

În momentul în care Titanicul a început să trimită semnale de ajutor, nava Californian era mult mai aproape decât Carpathia. Din păcate, nava Californian avea să răspundă când era mult prea târziu pentru a mai ajuta. La 12:45 A.M., pe data de 15 aprilie 1912, membrii navei Californian au văzut lumini misterioase pe cer şi şi-au trezit căpitanul. Căpitanul nu avea să emită nici un ordin deoarece operatorul telegrafului deja dormea şi nimeni nu era conştient de semnalele SOS trimise de pe Titanic. Aceştia aveau să afle abia dimineaţă de gravitatea situaţiei, când deja era mult prea târziu; nava Carpathia luase deja toţi supravieţuitorii. Dacă nava Californian ar fi răspuns apelurilor, mult mai multe vieţi ar fi fost salvate.

Pe 17 aprilie 1912, cu o zi înainte ca supravieţuitorii tragediei să ajungă la New York, nava Mackay-Bennett era trimisă de la Halifax pentru a căuta corpurile celor decedaţi. La bordul navei se aflau cele necesare îmbălsămării, 40 de persoane care să realizeze îmbălsămarea, tone de gheaţă şi undeva la 100 de sicrie. Chiar dacă nava Mackay-Bennet a găsit 306 cadavre, 116 dintre acestea erau prea distruse ca să mai poată fi luate tot drumul înapoi. Au fost făcute multe încercări pentru a identifica toate cadavrele găsite. Nave suplimentare au fost trimise pentru a căuta corpurile rămase. În total 328 de corpuri au fost găsite; 119 era atât de deteriorate încât au fost îngropate în mare.

Foarte curios, în 1898, cu 14 ani înainte de scufundarea Titanicului, un scriitor american numit Morgan Robertson scria „Frutility”, o carte ale cărei asemănări cu evenimentul real sunt aproape înfricoşătoare. Cartea e despre o navă similară cu nume aproape identic – Titan; aceasta porneşte în aceeaşi lună, are prea puţine bărci de salvare, se loveşte de un iceberg şi se scufundă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.