Promovarea unei opere de arta, indiferent daca este vorba de o pictura, o sculptura, o bijuterie realizata manual, o creatie muzicala sau o opera literara, reprezinta un pas important, iar promovarea corecta a unei opere reprezinta cheia succesului oricarui artist. Insa, mici greseli se pot strecura, iar promovarea incorecta a unei opere de arta poate atrage de la sine consecinte nu tocmai placute, asa ca in randurile care urmeaza va vom prezenta cum sa nu promovati o opera de arta si care sunt greselile pe care trebuie sa le evitati cu orice pret.

arta
arta

Promovarea unei opere de arta trebuie sa se faca, inainte de toate, in interiorul unui grup restrans. Nu ezitati sa va inscrieti in mai multe grupuri in care va puteti promova opera de arta si cereti sfatul artistilor cu experienta. Nu incercati sa promovati direct opera de arta fara a va fi stabilit in prealabil un scop.

Nu fiti prea siguri pe opera de arta creata pana cand nu cunoasteti cerintele publicului vizat. Arta evolueaza tocmai datorita schimbarii de perspectiva, iar iubitorii de arta reprezinta o categorie aparte care trebuie sa fie multumita pe deplin.

Nu contactati direct o galerie de arta in cazul unei picturi sau al unei sculpturi si nici o editura consacrata pana in momentul in care nu ati primit aprecierea din partea unor persoane specializate dar si a publicului. Si cum puteti face acest lucru? Inscriindu-va in grupuri create in jurul domeniului dumneavoastra de interes sau cu ajutorul retelelor de socializare.

Promovarea unei opere de arta in cadrul retelelor de socializare s-a dovedit a fi o metoda foarte prolifica, insa foarte multi artisti in cautare de recunoastere fac destule greseli atunci cand vine vorba de promovarea online. Ce nu ar trebui sa faceti atunci cand promovati o opera de arta pe o retea de socializare:

Citește și:  Rolul artei in arhitectura

– Nu postati de prea multe ori pe zi mesaje referitoare la opera pe care o promovati in grupuri sau pe paginile prietenilor deoarece acest lucru va fi considerat cu adevarat enervant si va atrage de la sine antipatia celor din lista de prieteni, nicidecum recunoasterea valorilor artistice. Mai mult decat decat, retelele de socializare vor trata aceste mesaje frecvent trimise drept spam-uri, iar profilul personal sau pagina de artist pot fi suspendate si cu siguranta nu va doriti acest lucru.

arta1

– Etichetarea prietenilor sau a persoanelor din lista de cunostinte in fotografii relevante ale operelor de arta pe care le promovati nu este deloc o idee prea buna. S-ar putea ca opera de arta pe care o promovati sa nu fie apreciata de toata lumea, atragand si de aceasta data reactii negative.

Nu va folositi pagina personala pentru a promova opera de arta si creati o pagina speciala, aceasta metoda fiind nu doar mult mai eficienta, ci si mult mai profesionala.

Nu incercati niciodata sa „faceti rost” de datele de contact ale unor persoane importante, iubitoare consacrate de arta, care v-ar putea aprecia opera arta, pana in momentul in care sunteti siguri pe ceea ce promovati. In momentul in care va prezentati opera de arta unor persoane cu vaste cunostinte in domeniu, va trebui sa prezentati si niste recomandari foarte clare.

Neparticiparea la expozitiile de arta sau la lansarile de carte in cazul in care opera de arta s-a concretizat intr-o opera literara reprezinta o greseala pe care multi tineri artisti o fac. Acestia ar trebui sa participe la cat mai multe astfel de evenimente tocmai pentru a-si putea promova opera de arta intr-un mediu propice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.