Legendele urbaneLegendele urbane ar putea reprezenta un fel de folclor modern. Cum pe vremuri oamenii se adunau la claci si spuneau basme, astazi tinerii se sperie unii pe altii cu povesti neverificabile, care s-au intamplat prietenului vecinei unei amice.

De cele mai multe ori nu se poate gasi o sursa exacta a unei astfel de povestiri, ea nascandu-se din imaginarul cuiva si urmand sa fie modificata vag pentru ca sa corespunda situatiei in care este repovestita. Asa ca circula mereu mai multe variante, in functie de cei care au participat la actul repovestirii. Si desi sunt false sau maximum bazate pe interpretarea gresita a unor fapte, legendele urbane nu dispar niciodata, fiind mereu o varianta parca prea buna pentru a nu fi crezuta.

Prima dintre legendele urbane de speriat este legata de covoare si…serpi. Aparuta in 1970, povestirea include mereu o femeie care examineaza un covor primit din Asia, cand la un moment dat simte o intepatura. Femeia se prabuseste brusc, fiind dusa de urgenta la spital, unde este diagnosticata ca fiind muscata de un sarpe veninos. Se pare ca o reptila fusese importata cu tot cu covorul in care fusese gasita. Alte variante vorbesc despre haine importate, in care s-ar fi putut gasi reptile veninoase. Desi nici o varianta nu a fost vreodata confirmata de vreun doctor, aceasta poveste pare o reactie la teama obsesiva dintr-o vreme ca asiaticii vor acapara piata americana.

Bomboanele M&M verzi reprezinta subiectul uneia dintre cele mai amuzante legende urbane. Astfel, bomboanele verzi ar fi continut un stimulent sexual, pentru a-i arunca pe copii in bratele pedofililor. Si ca si cum nu era suficienta aceasta conspiratie de proportii, se pare ca si reclamele la Mars, care prezentau modele nu foarte imbracate, erau menite sa transforme copiii in jucarii sexuale pentru cei doritori. Parintii erau rugati sa ii fereasca pe cei mici, legenda chiar fiind crezuta de unii, oricat de ciudat ar parea. Problema e ca nu isi aminteste nimeni de o reclama plina de sexualitate la bomboane, desi existenta lor este vehiculata; insa cand vine vorba de siguranta copiilor, multi uita de ratiune.

Poate cea mai faimoasa dintre legendele urbane este povestea carligului infipt in portiera. Astfel, in timp ce un cuplu se afla in masina noaptea, pe o alee intunecata, aud la radio despre faptul ca un criminal cu un carlig in loc de mana se afla in libertate. Inspaimantata, tanara ii cere iubitului sa plece rapid de acolo. Enervat, acesta accepta, insa refuza sa mai vorbeasca cu prietena sa sperioasa. Cand se dau jos din masina, o aude urland. Se pare ca in portiera masinii era infipt un carlig metalic. Ucigasul aproape reusise sa o deschida, cand cei doi au demarat. Nici nu mai trebuie mentionat faptul ca povestea nu are nic iun fundament real, insa ea a fost “reciclata” mereu incepand din anii ’40, fiind preferata la petrecerile de Halloween.

“Iisus pe autostrada” s-ar putea numi urmatoarea legenda urbana. Astfel, un cuplu care conducea pe autostrada vede un autostopist cu par lung si cam zdrentuit imbracat, insa cei doi decid sa il ia cu ei. La un moment dat, acesta incepe sa vorbeasca despre rai si mantuire, incalzind inimile celor doi. Brusc, acesta dispare din masina, in unele variante si dezvaluind cine era. Legenda a fost considerata un semn al venirii sfarsitului lumii, care insa a intarziat sa apara.Legendele urbane ,povestiri

Tot de autostopisti sunt legate si legendele urbane mai putin optimiste. Este cazul autostopistei fantoma, care este de obicei o femeie tanara si frumoasa care se iveste noaptea, cerand o cursa cu masina. De obicei, cel care o ia in masina este un tanar singur, care este surprins de faptul ca fata cere brusc sa se dea jos in fata unei case. A doua zi, tanarul incearca sa vada daca fata a ajuns cu bine, dar afla ca de fapt ea murise intr-un accident in timp ce incerca sa aunga acasa, si de atunci tot incearca sa se intoarca. In alte cazuri, e vorba de o domnisoara de onoare care incearca sa ajunga la nunta, mereu imbracata in rochia eleganta.

P&G, o comanie de renume, nu s-ar fi gandit nicodata ca in afara concurentei mai trebuie sa lupte si cu fortele satanice, insa asa au aparut alte legende urbane. Prin anii ’90 au aparut mai multe apeluri catre crestinii fundamentalisti sa boicoteze produsele acestei companii intrucat sigla lor, cu o luna si 13 stele ar reprezenta satanismul, banii stransi de companie scurgandu-se direct in conturile bisericii lui Satan. Oricat de exagerata ar parea teoria, mai multi oameni chiar au crezut-o, asa ca au urmat declaratii ale companiei pentru a explica exact cum au ajuns la sigla finala. Uneori e greu sa activezi pe piata…

Ultima legenda urbana, exploatata si de un episod C.S.I., este cea a unui scufundator luat pe sus in rezervorul unui elicopter si aruncat cu tot cu apa peste un incendiu de padure. Desi o perspectiva inspaimantatoare, aceasta poveste nu s-a intamplat niciodata, rezervoarele avand o deschidere prea mica pentru a putea capta un om. Scafandrii sunt in siguranta astfel, chiar si in cazul unor incendii masive.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ