Cum mare parte din viata unora s-a mutat in spatiul virtual, tot mai multi elevi aleg sa-si consolideze informatiile prin intermediul medidatiilor online sau chiar sa si le formeze aici, tinand seama si de lejeritatea conferita de aceasta tehnica moderna. In ultimii ani, de pilda, elevii se gandesc serios sa apeleze la meditatiile online, din mai multe considerente, printre care accesibilitatea mai mare a informatiilor. Cu toate acestea, sunt indeajuns de multe minusuri, care ar trebui sa-i impinga pe elevi sa renunte la aceasta alternativa moderna, cu atat mai mult cu cat este posibil ca atentia lor sa nu fie chiar intrutotul indreptata spre ceea ce profesorul le transmite.

Bineinteles ca aici este vorba despre cu totul altceva, nicidecum despre meditatii. Pe de alta parte, unii profesori, care au inteles ca Internetul secolulului al XXI-lea substituie timpul acordat lectiilor si pregatirii de acasa, si-au creat site-uri sau simple bloguri prin care cauta sa-i ajute pe elevi, desigur, pana la anumit punct. Dincolo de acest punct, totul se numeste meditatii online. In alta ordine de idei, profesorii, unii dintre ei pensionati sau pur si simplu plecati din sistem, incearca sa-si atraga clienti, mai cu seama, elevi dornici de a-si consolida cunostintele, ori pentru examinarile de la sfarsit de semestru, ori pentru examenele importante.

Absolut nimic rauvoitor in aceasta metoda, numai ca exista riscul ca unii elevi sa-si atraga mai multe suparari, decat cunostinte, deoarece, daca nu stapanesc foarte bine acest instrumentar modern numit Internet si PC si daca nu au o minte agera, adaptata la orice conditii de asimilat informatii, nu vor fi capabili ca, in timpul acordat meditatiilor online, sa inteleaga ceea ce trebuie sa inteleaga.

Bineinteles ca orice astfel de metoda isi are propriile riscuri, insa acestea pot fi evitate din timp, nu de alta, insa mai apoi, este posibil sa nu mai existe resursele nici financiare, nici psihice ca elevii sa mai asimileze informatii noi, chiar si prin meditatiile conventionale, pe care cu totii le cunoastem perfect. Apoi, un rol foarte important il au forumurile, unde elevii, de toate varstele, pun diferite intrebari, desigur, referitoare la anumite sarcini din temele lor de acasa. Fie ca este vorba de un singur exercitiu, fie de o problema pentru olimpici, elevii nu se dau in laturi de a le cere ajutorul profesorilor. Totodata, nici profesorii nu se dau in laturi de a le rezolva exercitiile copiilor. Unii dintre acestia le rezolva pur si simplu, pe cand altii, strategic, le ofera elevilor doar o frantura din ceea ce se vrea a fi o rezolvare.

Cursuri online pentru cei mici, Foto: learningmadeeasy.wordpress.com
Cursuri online pentru cei mici, Foto: learningmadeeasy.wordpress.com

Elevii sunt rugati ba sa urmeze un anumit link care duce spre blogul profesorului, ba sa plateasca o suma de bani pentru ca exercitiul, respectiv problema sa fie rezolvate in totalitate. In acest caz, chiar daca acel elev va plati pentru rezolvare, indicat ar fi sa nu mai continue cu aceasta meteahna, cu atat mai mult cu cat sa apeleze la ajutorul acelui profesor in vederea unor meditatii online. Este clar ca respectivul cadru didactic, in cazul in care mai este cadru didactic, profita de slabiciunea elevului si o va face in continuare, daca i se va da aceasta sansa. Totodata, profesorul respectiv nu va vorbi despre ajutorul dat ca despre meditatii online, ci va aborda acest subiect din prisma unui simplu si nevinovat ajutor, motivele fiind mai mult decat evidente.

La cealalta extrema, se afla sistemele de meditatii online, destinate in special studentilor care nu pot frecventa toate cursurile facultatii. In acest caz, studentul va afla tot ce-si va dori de la profesor prin intermediul acestui sistem de meditatii online, accesibil oricarui care are o conexiune la Internet si, bineinteles, este student al facultatii respective. Ideea in sine este foarte buna, singura problema s-ar referi, in schimb, la o eventuala complacere a studentului in aceasta tehnica, ceea ce l-ar determina sa nu mai frecventeze aproape deloc cursurile facultatii, cu atat mai mult cu cat aceasta metoda ii este benefica intrutotul.

Nu putem, de asemenea, uita profesorii care-i ajuta pe elevi, prin intermediul Internetului, neconditionat, fara sa astepta bani, poate doar rezultate bune. Exista cateva astfel de site-uri ori bloguri destinate elevilor, o alta problema ar fi timpul profesorilor si deadline-ul elevilor. Tot de mentionat sunt si profesorii seriosi care rezolva problemele sau exercitiile care le dau mari batai de cap elevilor. Tot ceea ce un elev trebuie sa faca este sa-i trimita profesorului respectiv exercitiul, dupa care sa depuna o suma de bani in contul bancar al profesorului, iar in nu mai mult de 48 de ore, elevul va avea rezolvarea.

Mai mult decat atat, pe langa rezolvare, profesorul ii va explica amanuntit care au fost pasii care au dus la rezolvare, oferindu-i elevului chiar si mici lectii de teorie. Unii profesori ajung, mai ales spre sfarsitul semestrelor, sau in apropierea examenelor importante, sa castige cateva sute de lei pe saptamana. Ceea ce elevii trebuie sa tina cont atunci cand se gandesc sa apeleze la sedintele de meditatii online, fie ca sunt facute printr-un microfon si o camera web, fie pe e-mail sau pe un blog, este ca increderea in acel profesor ii vor scuti de orice neplacere care ar putea aparea ulterior. In definitiv, tot sedintele conventionale de meditatii raman cele mai sigure tehnici de consolidare a informatiilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.