Bloodhound SSC este un vehicul supersonic (adica se deplaseaza cu o viteza superioara vitezei sunetului – 343m/s, ceea ce corespunde la 1 224 km/ h), realizat pentru a dobori recordul de viteza la sol detinut de Thrust SSC, conceput in 1997, acesta din urma putand sa se deplaseze cu 1 227,985 km/h, adica 763, 035 mph (mile/ ora). Thrust SSC a fost primul vehicul care a depasit viteza sunetului.
Proiectul Bloodhound SSC apartine britanicilor Richard Noble (care a coordonat si constructia Thrust SSC) si Andy Green (pilot pe avioane de vanatoare, la Royal Air Force, cel care s-a aflat si la bordul Thrust SSC, cand a fost testat in desertul Black Rock, din Nevada, SUA).
Pentru a atinge o viteza supersonica, tinta fiind de 1000 mph (mile/ ora), adica peste 1 600 km/ h, Bloodhound SSC a fost echipat cu motoare duble, pe de o parte, un turboreactor EJ200, care sa permita lansarea vehiculului, si, pe de alta parte, un motor-racheta, care functioneaza cu propergol lichid (combustibil special fabricat pentru rachete, alcatuit dintr-un amestec de substante puternic exoterme – care degaja caldura), care sa poata furniza forta necesara pentru atingerea vitezei de 1000 mph (mile/ ora). Alimentarea cu carburant a motorului-racheta a fost asigurata de un motor traditional, cu 12 cilindri, de 800 de cai putere, cu rolul de „pompa” propergol. In total, puterea motoarelor Bloodhound SSC este de sase ori mai mare, de exemplu, decat a tuturor masinilor care iau parte la o cursa de Formula 1. Lungimea vehiculului este de 13,47 metri, inaltimea – 3 metri, iar greutatea de 7 786 kilograme.
Bloodhound SSC a fost dotat si cu un sistem digital FADEC, cu rol de interfata intre cabina de pilotaj si motorul vehiculului, care sa permita o gestionare optima a fazei de accelerare, dezvoltandu-se in jur de 135 000 de cai putere.
Echipa lui Richard Noble a stabilit, cu precizie, care vor fi fazele, pentru a se atinge viteza prevazuta, de 1000 mph, intr-o prima etapa turboreactorul asigurand lansarea vehicului, pana atinge viteza de 130 km/ h , dupa care, prin postcombustie, viteza va ajunge la 515 km/ h, in faza urmatoare aprinzandu-se motorul-racheta, care va duce Bloodhound SSC la 1690 km/ h. Prin urmare, o accelerare in trei timpi. Oprirea vehiculului se face, de asemenea, in mai multe faze, mai intai o decuplare, pe rand, a motoarelor, care sa permita micsorarea vitezei, gratie rezistentei aerului, pana la 1 200 km/ ora, dupa care intervin aerofranele si parasutele anexate si, la final, franele traditionale. In total, o cursa de proba dureaza 85 de secunde, timp in care sunt parcursi 16 kilometri.
Testul final pentru Bloodhound SSC va avea loc anul acesta, in 2014, in Africa de Sud.