Infrastructura din RomaniaEste week-end si iti doresti sa faci o escapada la munte, sa evadezi din iadul capitalei, de zgomot si agitatie, de nervi si neputinta.
Te uiti in portofel si zambesti multumit ca tine cu tine, iti iei cei mai buni prieteni si gata, poti demara in tromba! Insa, stai! Am uitat sa iti dezvaluim cea mai mare problema, pe care nu o poti evita, indiferent de masina pe care o conduci sau de traseul pe care il alegi: aceasta este infrastructura din Romania, haosul de pe sosele.
Aceasta vesnica problema, infrastructura din Romania, desi a reprezentat subiectul a numeroase dezbateri televizate, a numeroase promisiuni in cadrul campaniilor parlamentare, situatia ei se inrautateste pe zi ce trece, si cauzele sunt multiple: indiferenta autoritatilor, dezimplicarea firmelor ce castiga licitatiile pentru demararea constructiilor autostrazilor/soselelor pe o anumita portiune, lipsa fondurilor alocate in cadrul proiectelor ce privesc infrastructura din Romania, sau pur si simpplu, delapidarea lor. Un demers interesant din cadrul acestei perspective demoralizante si lipsita de speranta a acestei tari este realizat de catre producatorii emisiunii “Romania te iubesc!”, o productie Pro tv, sub titlul “Nu avem autostrazi, dar am dat miliarde de euro pe infrastructura.”, in care, a fost derulat un experiment de mare anvergura, ce a constat in traversarea Romaniei.
Problemele intampinate in cadrul acestui demers au scos la iveala o infrastructura din Romania lasata in paragina, plina de gropi, nervi intinsi la maxim, cozi impresionante si miliarde de euro aruncati in van. Si posibilitatile financiare au fost nelimitate, fondurile europene stand la dispozitia alesilor nostri, care insa au profitat de acestia bani, insa investitia a fost, in mai toate cazurile, de proasta calitate, insotita de nerespectarea termenului limita de catre contractanti sa isi desfasoare activitatea. Un exemplu concludent, de actualitate, este constructia autostrazii Transilvania, o autostradata pe care traficul va fi usurat pin intermediul a patru benzi, straband orase precum Brasov, Sighisoara, Cluj Napoca, Oradea, si cel mai impresionant, o portiune de-a lungul Carpatilor, situata la 1000 m deasupra nivelului marii.
Termenul limita al acestui grandios proiect, al autostrazii ce se intinde pe 415 km din infrastructura Romaniei ce a costat aproximativ 2.2 miliarde de euro, a fost stabilit pentru anul 2013. Daca va intrebati in ce stadiu se afla, conform datelor oferite de site-ul dedicat intocmai acestui proiect, aflati ca la data de 8 ianuarie 2011 era finalizata numai in proportie de 35.53%.
Infrastructura din Romania incepe sa aiba ecou prin intermediul a astfel de demersuri realizate pentru a evidentia si combate adevaratele cauze ale stagnarii, chiar involutiei tarii noastre la acest capitol. In acest sens, o alta campanie marca Pro tv este intitulata “AutostraDA Romania: stii cati bani dai in fiecare luna pentru drumuri?”, ce contine ca si topic central reportajul realizat de Alex Dima, despre care am povestit anterior, ce a ramas marcat cum de americanii ce lucreaza la autostrada Transilvania au construit la noi in 7 ani, primind cate 26 de milioane de euro pe kilometrul de autostrada creat, ceea ce la albanezi au realizat in 2 ani, reusind sa taie muntii in doua. Actualul ministru al Transporturilor si Infrastucturii, doamna Anca Boagiu, prin comunicatele de presa si desele vizite pe care le face tronsoanelor de autostrada ce se afla in constructie si astfel, in vizorul intregului popor, sustine aceste campanii si lupta pentru abolirea acestor nedreptati ce duc la prabusirea infrastructurii din Romania.
Desi acest subiect controversat merita mai multe detalii, exemple concludente, nominalizari si condamnari, acest articol se va opri aici, pentru ca in ultimul timp parca, in Romania incepe sa se miste ceva!