Un Logo este un simbol, o sigla, care reprezinta marca unui produs sau a unei firme. Acesta este conceput, de regula, cu mare atentie si este mentinut de-a lungul timpului, cu mici modificari, care sa nu ii pericliteze notorietatea, deoarece ofera identitate companiei sau produsului pe care il exprima. In plus, mai toate Logourile includ mesaje ascunse, pe care nu le identificam la o simpla privire, daca nu stim sau nu ne gandim ca aceasta este o regula in conceperea unui asemenea simbol. Iata cateva exemple :Logo

  • Carrefour – logoul acestei companii este, aparent, o simpla reprezentare grafica in doua culori, rosu si albastru, pe care il recunoastem cu usurinta, dar care « ascunde », la o privire atenta, litera C, de mai multe ori.

Carrefour

  • Amazoneste unul dintre liderii mondiali in comertul cu produse electronice. Logoul sau –amazon.com – are sub primul cuvant o sageata galbena, in forma de zambet, ale carei extremitati leaga prima litera, a, de z, mesajul facand referire la faptul ce se ofera produse de la A la Z, dar si la satisfactia clientilor (zambetul).

Amazon

  • Toblerone – celebra marca elvetiana de ciocolata este reprezentata de desenul unui munte (Muntele Cervin, de la frontiera italo-elvetiana), dar privit mai de aproape, se poate remarca imaginea unui urs, pe versantul muntelui, simbol al orasului Berna, localitate de care se leaga originea acestei marci de ciocolata.

Toblerone

  • Sony logoul produselor acestei firme contine simbolul Vaio – un « val » (o sinusoida), urmat de 1, I si 0, insemnand un sistem binar care arata evolutia de la era analogica la cea digitala.

Sony

  • FedEx – societate specializata in transportul international de marfuri « ascunde » in logoul sau o sageata intre E si X, semnificand livrarea rapida a produselor.

FedEx

  • TGVTren de Mare Viteza are un logo cu o imagine dubla care, inversata, reprezinta un melc, sugerand ceva in totala opozitie cu « viteza ».

TGV

  • Formula 1 – nu partea colorata in rosu a logoului inseamna 1, cum pare la prima vedere, ci spatiul alb dintre F si benzile rosii.

Nenumarate alte exemple se pot da pentru a ilustra aceasta regula a conceperii logourilor, prin care se urmareste ca simbolurile sa fie usor de memorat/ recunoscut, sa confere « personalitate » marcii/ produsului, dar sa contina si un mesaj ascuns, subliminal, care, intr-o masura mai mare sau mai mica, influenteaza comportamentul cumparatorului, la nivel subconstient.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.