Brooklyn Bridge este unul dintre cele mai vechi poduri suspendate care au fost construite in Statele Unite, si leaga doua cartiere importante ale New York-ului, Brooklyn si Manhattan. Constructia podului a fost finalizata in anul 1883, si pana in anul 1903 a fost cel mai inalt pod suspendat din lume.

Brooklyn Bridge a devenit, inca de la inaugurarea sa, un simbol important al New Yorkului, fiind recunoscut drept monument national in anul 1964.

Cum a fost construit?

Constructia acestui impresionant pod a inceput in anul 1869 si a durat 14 ani. Planurile pentru construirea unui astfel de pod incepusera inca din anul 1800. In acea perioada, Brooklynul semana mai mult cu un sat, avand o populatie de 400 000 de locuitori, iar New Yorkul avea un singur cartier – Manhattan, care avea o populatie dubla fata de cea a Brooklyn-ului. In acest fel podul era cea mai buna optiune pentru ca Brooklynul sa se dezvolte corespunzator, iar populatia din Manhattan sa se diminueze, migrand spre Brooklyn, podul fiind cea mai buna cale de acces, indiferent de vreme.

Ideea a apartinut lui John Augustus Roebling, imigrant de origine germana, care construise anterior alte poduri suspendate, de marime mai mica. Acesta a pus foarte mult suflet in proiectarea celui mai mic detaliu, considerand ca podul va fi o adevarata opera de arta si un adevarat monument national. In anul 1867 s-a format “The New York Bridge Company”, iar pentru construirea podului, Brooklynul a finantat cu 3 milioane de dolari, in timp de New Yorkul a suportat cheltuieli in valoare de doar 1,5 milioane de dolari. Desi au existat si voci impotriva construirii podului Brooklyn, proiectul a fost aprobat de catre conducerea New York-ului si de catre genisti, fapt pentru care au inceput construirea podului.

In timp ce inspecta starea lucrarilor, John Roebling s-a accidentat, un fier sectionanadu-i piciorul. Cateva luni mai tarziu a murit, din cauza infectiei provocata de rana, dar nu inainte de a-i lasa fiului sau, Washington Roebling, sarcina de a termina constructia podului.

Nu a trecut mult timp dupa moartea tatalui sau, si tanarul Roebling a inceput construirea fundatiei, care a durat aproximativ 3 ani. Nu doar el, ci si sotia sa s-a ocupat cu simt de raspundere de construirea podului. Pentru muncitori, viata era foarte grea, multi dintre ei murind din cauza exploziilor sau incendiilor care surveneau.

Intre 1873 – 1877 lucrarile au continuat, construindu-se turnurile, ancorele si hobanele. In luna august 1876 s-a creat prima legatura intre cele doua maluri,

Washington Roebling a recurs la utilizarea otelului pentru cele patru cabluri. Otelul era folosit pentru construirea cailor ferate, nefiind utilizat pana atunci in constructii de o asemenea amploare. Roebling a ales acest metal datorita neincrederii in calitatile fierului.

De la un capat la celalalt, Brooklyn Bridge masoara 1825 metri, iar Roebling a creat o parte speciala dedicata celor care vor sa mearga pe jos sau biciclistilor.

In anul 1883, lucrarile erau aproape de sfarsit. La fiecare capat, in Manhattan si in Brooklyn, s-au construit doua cladiri, iar podul a fost iluminat de 70 de lampi cu arc electric, in culorile alb si albastru. Chiar inainte de a fi deschis oficial, podul devenise un simbol al intregii regiuni, pentru ca mai tarziu sa devina simbol national. Oamenii erau impresionati de frumusetea podului.

Pe data de 23 mai 1883, podul a fost inaugurat oficial de catre presedintele Chester Arthur. Incepand de atunci, fiecare persoana putea sa traverseze podul, doar dupa plata unei mici taxe de un penny.

Abia dupa 15 ani de la terminarea constructiei, Manhattanul s-a unit cu Brooklynul, adica a fost atins in totalitate scopul pentru care a fost construit acest pod falnic. Mai mult decat atat, Manhattanul s-a unit si cu Bronx, Queens si Staten Island, pentru a forma Greater New York.

Cei 100 de ani de la deschiderea podului au fost sarbatoriti cu mare fast. In timp au mai fost realizate lucrari pentru marirea rezistentei podului.

Brooklyn Bridge in prezent

In prezent, Brooklyn Bridge este una dintre atractiile principale ale New Yorkului. Pe ambele parti exista locatii diferite, unde vizitatorii se pot relaxa ( Brooklyn Bridge Park) sau unde pot servi masa. Puteti admira privelistea minunata de pe acest pod. Imaginile sunt de-a dreptul ametitoare, desi traficul este destul de obositor. Arhitectura podului este deosebita, fiind de inspiratie gotica.

Importanta podului Brooklyn este foarte mare dupa cum ati putut observa. Desi construirea sa a durat foarte mult, rezultatele au fost pe masura. Fara construirea acestui pod, legatura dintre Brooklyn si Manhattan nu ar fi fost posibila. Brooklyn Bridge este numit “cea de a opta minune a lumii”, nu datorita dimensiunilor sale, a stilului sau arhitecturii, ci datorita faptului ca a fost construit de mainile oamenilor.

answear.ro%20

LĂSAȚI UN MESAJ