Amelia Earhart a fost prima femeie pilot care a reușit să zboare deasupra Oceanului Atlantic și prima persoană care a zburat deasupra Atlanticului și Pacificului. Ea a dispărut în mod misterios deasupra Oceanului Pacific, în 1937 în timp ce încerca să înconjoare Pământul.

Amelia Earhart s-a născut în 1897 în Kansas, Statele Unite ale Americii într-o familie cu probleme. Tatăl ei a încercat să susţină familia din punct de vedere financiar, dar problemele cu alcoolul l-au împiedicat să aibă o carieră strălucită. Când situația devenea grea, mama ei o trimitea pe Amelia și pe sora ei la bunicii lor. Pe tot parcursul copilăriei familia s-a mutat de mai multe ori, acest lucru împiedicând-o să-și facă prieteni și să aibă rezultate bune la școală.

În 1915, părinții se despart, iar Amelia se mută la Chicago, unde urmează cursurile liceului Hyde Park; pentru prima dată, excelează la învățătură. După absolvire, ea se duce în vizită la sora ei, unde vede soldații răniți din Primul Război Mondial, motiv pentru care se alătură voluntar ca asistentă pentru Crucea Roșie.

În timpul cât a făcut voluntariat a realizat că mulți dintre răniți erau piloți de avion și dezvoltă o admirație pentru aceștia. În 1919 se decide să studieze medicina la Universitatea Columbia, dar renunță un an mai târziu.

În 1920 călătorește cu avionul și chiar dacă zborul a durat doar 10 minute, se hotărăște să devină pilot. După ce strânge suficienți bani începe să ia lecții de zbor. Amelia s-a dedicat complet zborului, încercând să învețe și să citească tot ce putea despre pilotaj. Și-a tuns părul scurt și obișnuia chiar să doarmă îmbrăcată cu geaca de piele doar pentru a-i da un aspect uzat (pentru a se integra mai bine).

În 1922 își cumpără un avion la mâna a doua pe care îl numește Canarul și își propune să-și facă un nume în aviație. Astfel, pe 15 mai 1923 devine a 16-a femeie care primește licența de pilot din partea Federației Aeronautice.

În urma divorțului părinților, Amelia se vede nevoită să vândă avionul. În 1925 se înscrie încă o dată la Universitatea Columbia, dar din lipsa banilor este nevoită să abandoneze studiile. Ea se angajează ca învățătoare, iar mai apoi ca asistent social.

În 1927 se întoarce la aviație și devine membră a filialei din Boston a Societății Americane de Aeronautică. În același timp a fost reprezentant de vânzări pentru avioanele Kenner și a scris articole în care promova zborul.

În același an i se propune să devină prima femeie care zboară peste Atlantic, în calitate de pasager, iar Amelia acceptă imediat. Ei decolează pe 17 iunie 1928 din Newfoundland și aterizează aproximativ 20 de ore și 40 de minute mai târziu în Țara Galilor.

La întoarcerea în America, echipajul a fost primit cu urale iar Amelia devine cunoscută. George Putnam a văzut în Amelia șansa de a o transforma într-o vedetă. Acesta a început să o promoveze prin cărți, turnee și prin diferite produse ce o aveau ca imagine.

Prin publicitatea primită, este angajată ca editor al revistei Cosmopolitan, folosește mass-media pentru promovarea zborului comercial și este vice-președinte a National Airways.

După întoarcerea din zborul transatlantic își propune să se afirme în aviație. Astfel, în 1931 a stabilit un record mondial de altitudine și a devenit membru al organizației „Ninety-Nines” ce promova piloții de sex feminin. În același an se căsătorește cu George Putnam, relația considerând-o mai mult un parteneriat.

La începutul anilor 1932, cei doi începuseră planurile pentru primul zbor solo transatlantic. Pe 20 mai 1932, Amelia decolează din Newfoundland cu ediția din acea zi a ziarului pentru confirmarea zborului. Din păcate, condițiile meteo au făcut imposibilă aterizarea la Paris așa că a trebuit să se mulțumească cu Irlanda de Nord. Ca urmare a zborului de aproape 15 ore, ea a devenit prima femeie care a zburat solo peste Atlantic, devenind cu erou și fiind distinsă cu multe medalii.

Au urmat mai multe zboruri, dintre care cel mai notabil a fost un zbor solo de la Honolulu la Oakland, în urma căruia devine prima persoană care a zburat atât peste Atlantic, cât și peste Pacific. Până în 1935 stabilește 7 recorduri de viteză și distanță în aviație și începe să se gândească la un zbor în jurul lumii.

Earhart se hotărăște să devină prima persoană care înconjoară Pământul pe la ecuator. Prima încercare eșuează din cauza unor defecțiuni tehnice, iar până când avionul a fost reparat planul inițial a necesitat unele modificări.

Pe 1 iunie 1937, Earhart și Fred Noonan decolează din Miami, iar pe 29 iunie ajung în Noua Guinee, finalizând aproximativ trei pătrimi din totalul distanței, restul distanței urmând a avea loc peste Pacific. Pe 2 iulie aceștia pornesc spre insula Howland, dar nu mai ajung acolo. Experții sunt de părere că cei doi aveau hărți inexacte ce plasau insula o distanță mai mare decât cea actuală. Earhart a contactat nava Itaca, dar răspunsul acestora cel mai probabil nu a mai ajuns.

Lipsa unui contact a determinat Itaca să înceapă operațiunile de căutare. În ciuda nenumăratelor încercări, până în octombrie 1937 toate căutările aveau să înceteze. În ianuarie 1939, Amelia Earhart a fost declarată moartă.

Au existat multe teorii cu privire la dispariția celor doi. Dintre toate, cea mai credibilă în urma dovezilor găsite este cea că avionul a rămas fără combustibil, cei doi fiind nevoiți să aterizeze pe o insulă nelocuită numită Nikumaroro, loc unde aveau să și moară. Această teorie este bazată pe găsirea unor bucăți de haine, bucăți de plexiglas ca cel folosit de avion. În 2012 pe o insulă izolată a fost găsită o cremă pentru pistrui ce se crede a fi aparținut Ameliei. În 2014 a fost identificată o bucată din avion pe o insulă din sudul Pacificului, aducând la un sfârșit toate teoriile existente.

answear.ro%20

LĂSAȚI UN MESAJ