Clădirea care în prezent găzduieşte gara staţiunii Băile Herculane a fost ridicată în perioada 1878 -1886, în stil baroc de inspiraţie vieneză, ce se remarcă prin cupole şi arce de cerc sub diferite îmbinări.

Proiectul edificiului a fost realizat de arhitectul A.D. Serres, acesta reproducând fidel castelul de vânătoare al împărătesei Maria Tereza a Austro-Ungariei, aflat în apropiere de Viena.

Gara Baile Herculane1

Corpul central al gării este acoperit de o cupolă cu ţigle multicolore ce formează figuri geometrice, sprijinită de două coloane dispuse paralel, cu şinele de care atârnă ghivece cu flori.

Interiorul este decorat cu picturi murale reprezentând personaje mitologice romane, printre care legendarul erou Hercule şi zeul Marte, alături de alte elemente mitice legate de vânătoare, laitmotivul arhitectonic al edificiului. De asemenea, în interiorul gării se află şi un ceas realizat de Paul Garnier.

Gara Baile Herculane11

De-a lungul istoriei, în gara din Herculane au ajuns personalităţi importante din România sau din străinătate, printre care Franz Josef, împărăteasa Elisabeta a Austriei (Sissi), Alexandru I al Serbiei şi regele Carol I al României. Înainte de a deveni gară, clădirea a servit drept casă de vânătoare pentru împăratul Austro-Ungariei Franz Josef.

gara-baile-herculane.jpg

Gara Băile Herculane se află pe Lista Monumentelor Istorice şi este considerată una dintre cele mai frumoase staţii din sistemul CFR.

Pe lângă valoarea sa arhitecturală, Gara Băile Herculane servește ca un important nod cultural și turistic. Ea nu doar că facilitează accesul către una dintre cele mai vechi stațiuni balneoclimaterice din România, dar oferă și un punct de plecare pentru explorarea bogăției naturale și istorice a regiunii Caras-Severin.

Gara este, de asemenea, un centru pentru diverse evenimente culturale și istorice, atrăgând vizitatori și cercetători interesați de istoria și arhitectura europeană. Expozițiile temporare și evenimentele ce au loc aici aduc în prim-plan importanța gării nu doar ca punct de tranzit, ci și ca simbol al patrimoniului local.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.