Gara CFR din Anina nu este doar un simplu punct de oprire pentru trenurile ce traversează regiunea Caraș-Severin, ci un veritabil monument istoric. Cu o arhitectură ce amintește de epoca de aur a căilor ferate românești, gara servește atât ca portal către pitorescul peisaj al regiunii, cât și ca martor al evoluției transportului feroviar în România.
Inițial construită în anul 1863, Gara CFR Anina a fost un nod crucial pentru transportul cărbunelui din minele locale către restul țării. Clădirea originală, deși modificată de-a lungul decadelor, își păstrează farmecul arhitectural specific perioadei sale.
Pe peron, vechea placă indicatoare din fontă poartă încă numele stației, fiind una dintre puținele relicve feroviare din era sa care au supraviețuit modernizărilor și schimbărilor politice din țară.
Gara este punctul de plecare pentru una dintre cele mai pitorești rute feroviare din România, oferind călătorilor oportunitatea de a explora canioane, păduri dense și peisaje montane spectaculoase care par desprinse dintr-o lume uitată.
De asemenea, Gara CFR Anina este faimoasă pentru „Mocănița din Anina„, un tren turistic care oferă excursii pe ruta istorică a trenului de epocă, atractiv pentru turiști și entuziaști ai căilor ferate.
În incinta gării se găsește un mic muzeu feroviar, unde vizitatorii pot învăța despre istoria căilor ferate din Anina și despre rolul lor în dezvoltarea economică a regiunii.
Curioși din toată țara și chiar din străinătate vin să viziteze gara, atrași de istoria și poveștile ei, multe dintre acestea transmise de la o generație la alta.
Evenimentele culturale și festivalurile organizate periodic în și în jurul gării contribuie la păstrarea vie a istoriei locale și la promovarea Aninei ca destinație turistică.