Iron bridge este atat numele unui oras din Shropshire, Anglia, dar si numele unui pod facut din fier, primul de acest gen care a fost construit. Iron Bridge din Anglia a fost creat in topitoria din Shropshire si a fost construit deasupra raului Severn de catre Abraham Darby al 3-lea. Pe malurile raului Severn, unde se afla podul, se gasesc numeroase case si intreprinderi. Acest mediu unic de natura amestecata cu industrie a fost creat in timpul Erei Glaciare, cand cursul raului Severn a fost deviat si a format faimoasele chei de astazi. Aceasta deviere a cursului raului a avut, de asemenea, si un alt rol, acela de a scoate la iveala straturi de calcar, carbune, sedimente feruginoase si argila. Raul insusi avea un rol important, intrucat oferea oamenilor apa, energie hidraulica si un mijloc de transport convenabil.
Cel care a avut viziunea de a profita de toate aceste elemente pentru prosperitatea orasului a fost Abraham Darby I, nascut in 1677 la Dudley, un oras din apropiere. In 1709, acesta a fost primul care a stapanit stiinta de a topi fierul impreuna cu cocs, in loc de fier cu mangal, care era mult mai scump. Abraham Darby I a inchiriat un furnal in Coalbrookdale, pentru a-si face toata munca. Darby I, a fost primul care a folosit fierul mai ieftin, spre deosebire de alama, care era scumpa, pentru a face oale si cratiti pentru cei saraci. Furnalul din Coalbrookdale a avut tot mai mult de lucru si s-a extins pe timpul lui Abraham Darby al doilea. In urmatorii ani, din acest furnal au iesit multe lucruri realizate pentru prima oara ca: sine din fier, roti de fier, cilindri cu abur, locomotive cu abur, barci din fier si cel mai faimos dintre toate, Iron Bridge din Anglia.
Abraham al 3-lea a inceput sa construiasca Iron Bridge din Anglia in noiembrie 1777. Acesta a fost construit din 378 de tone de fonta si se intinde pe 60 de metri peste cheile raului Severn. Constructia podului a costat 3200 de lire sterline, ceea ce a facut ca Darby sa ramana indatorat pentru tot restul vietii, intrucat acesta nu fusese prevazut sa coste asa de mult. Ironbridge din Anglia a fost terminat in 1779, odata cu montarea balustradei si a cabinei de taxare obligatorie.
Primele taxe pentru trecerea podului au fost colectate de Anul Nou in 1781. Cativa ani mai tarziu, au aparut crapaturi in bonturile zidariei, cauzate in principal de miscarile solului. Unele crapaturi au fost reparate, insa altele se pot vedea si astazi. In acea vreme, cheile raului Severn fusesera deja transformate intr-un furnicar de industrii si gospodarii, care dadeau viata locului prin focurile, fumul si zgomotele scoase.
In 1972, au fost facute renovari, ce au constat in crearea unei arcade opuse din beton armat sub apa raului. Intre anii 1999 si 2000, Iron Bridge din Anglia a fost din nou renovat, atunci fiind inlocuite placile din fier cu placi din otel, de asemenea inlocuindu-se partea de sus cu un material mai usor.
Astazi, aceasta zona s-a schimbat, funinginea si fumul intunecat nu se mai vad ca inainte. Natura si-a recapatat depturile asupra carierelor si le-a transformat la loc in zone verzi cu flori si animale salbatice, pe unde curg paraie nestingherite de nimic. Iron Bridge din Anglia ramane insa in continuare un loc fascinant. Incepand cu Buildwas, drumurile care acum merg in paralel cu raul, duc in locuri precum: Coalbrookdale, Coalport, Jackfield si Broseley, toate acestea fiind locuri care si-au lasat amprenta pe mostenirea industriala a lumii.
De aceea cheile raului Severn au fost puse pe lista Centrelor din Patrimoniul Mondial al UNESCO in 1986. Traficul cu masini pe acest pod a fost interzis incepand cu anul 1934, cand a fost desemnat monument antic, dar taxele au continuat sa fie cerute pietonilor pana in 1950, cand podul a trecut in proprietatea Consiliului din comitatul Shropshire. Astazi podul se afla sub conducerea Consiliului Telford si Wrekin.
Acum cele care dau viata unui capitol important din istoria Marii Britanii si a lumii sunt cele cateva muzee aflate de-a lungul raului. Nasterea revolutiei industriale poate fi retraita la muzeele Iron Bridge de pe malurile raului Severn. Tot pe cheile raului se afla si Muzeul de Portelanuri Coalport, unde pot fi vazute la expozitie colectiile de portelanuri Coalport si Caughley. Aici in zona au fost realizate cele mai bune portelanuri din toata Europa, pana in 1926. Ceva mai incolo, spre sud, se afla Fabrica de conducte Broseley, unde erau realizate tevi din lut traditionale, care a fost inchisa in 1957, dupa 350 de ani de activitate. In total sunt 10 locatii aflate in grija Muzeului Cheilor Iron Bridge din Anglia, iar vizitatorii pot cumpara un bilet special care le ofera acces la toate cele 10 locatii.