In New York City, pe 5th Avenue se afla un mare magazin al casei de moda franceze Louis Vuitton care are in vitrine expuse frumoasele manechine care prezinta gentile de mana – produsele de colectie – alaturi de statuiete de dinozauri din aur. Se pare ca ideea apartine unuia dintre directorii acestei companii Vuitton, in urma unei vizite facute la o expozitie de la Muzeul National de Istorie Naturala din Paris.
Inspirația din istoria naturală: cum au ajuns dinozaurii în vitrine
Acesta a fost impresionat de scheletele reconstituite ale unor dinozauri care au trait cu milioane de ani in urma si a observat efectul pe care l-a avut expozitia si asupra vizitatorilor si astfel si-a dorit ca un astfel de impact sa aiba si colectia asupra publicului.
Astfel s-a gandit ca ar fi o idee excelenta crearea unor schelete poleite cu aur care sa reprezinte animale preistorice din acele vremuri indepartate, si care sa completeze si sa aduca un plus de frumusete manechinelor care prezinta noile creatii de genti ale colectiei Louis Vuitton.
Statuietele poleite cu aur reprezinta replici excelente de schelete ale unor specii de dinozauri din cadrul expozitiei de la Muzeul de Istorie Naturala din Paris si decoreaza intr-un mod plin de eleganta vitrinele spatioase ale magazinului Louis Vuitton tip boutique. Aceste animale preistorice erau: dinozaurul Spinosaurus, dinozaurul Triceratops, dinozaurul Dimetrodon, dinozaurul Velociraptor, dinozaurul Tyrannosaurus si dinozaurul Stegosaurus.
Noua colectie de genti de mana destinate sezonului toamna-iarna 2013 va putea fi admirata alaturi de scheletele de dinozauri din aur si astfel cu singuranta va incanta vizitatorii care sunt fascinati de moda dar si de istorie.
O astfel de vitrina impresioneaza prin faptul ca este inedita, eleganta si atat de neobisnuita. Numele directorului creativ care a avut ideea acestei prezentari este Marc Jacobs.
Reacții internaționale la vitrinele Louis Vuitton
În scurt timp după dezvăluirea vitrinelor, imagini cu dinozaurii din aur și gentile de lux au devenit virale pe rețelele de socializare. Vizitatorii au lăudat această abordare inovatoare, iar criticii de modă au apreciat îmbinarea dintre artă și istorie. Vitrinele au atras nu doar iubitori de modă, ci și pasionați de istorie naturală, demonstrând impactul puternic al acestui concept unic asupra diverselor categorii de public.
Dinozauri aurii și viitorul designului de vitrine
Prin această inițiativă, Louis Vuitton a ridicat standardele pentru designul vitrinelor în retailul de lux. Conceptul demonstrează că brandurile pot depăși limitele tradiționale, explorând teme neobișnuite pentru a crea un impact vizual puternic. Integrarea elementelor din istoria naturală în prezentarea produselor marchează o nouă eră a creativității în modă, care inspiră brandurile din întreaga lume să inoveze constant.